Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 09, 2010, 15:04
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  VVM Forum
|-+  Forum mededelingen
| |-+  Forum help / Support
| | |-+  Forumplannen?
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Forumplannen?  (gelezen 514 keer)
dfr
forumlid 2
**

« Gepost op: Juli 26, 2010, 23:10 »

Dag

We moeten inmiddels wel constateren dat het forum hard stervende is. Ik moet toegeven dat het vandaag een uitzonderlijke topdag is met maar liefst 5 on-topic berichten in verschillende fora. Maar normaliter komen we hier niet over het handje vol berichten op een gemiddelde dag.

Ik vind dit onzettend jammer. Ik kom hier nog wel eens omdat hier naar mijn idee hier mensen komen waar ik wat mee kan, en ik heb hier (of het leden forum) ooit mensen irl leren kennen.  Ik geloof ook dat een forum als dit meer dan genoeg potentie heeft als 40% van de mensen verlegen is.

Ik ben benieuwd wat 'men' hierover denkt, betreuren andere mensen dit ook? Daarnaast vraag ik me af richting diegenen die erover gaan of er wordt gewacht totdat het echt over is of dat er nog actie ondernomen wordt?

Mijn bericht is puur positief bedoeld, ik zie dolgraag dat er weer leven in het forum komt.
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd

Je krijgt alleen spijt van dingen die je niet hebt gedaan.
Drs. Daafje
forum/VVM lid

Geslacht: Man

I feel humanated....

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 27, 2010, 12:11 »

Ik weet niet of het forum echt dood is hoor.
Het is wel wat rustiger inderdaad, maar dat zou ook best kunnen komen door de vakantie periode.
Of omdat mensen hard hebben gewerkt aan hun verlegenheid en niet meer zo verlegen zijn als voorheen?  Knipoog

Overigens weet ik uit betrouwbare bronnen dat er plannen zijn om de website en het forum te vernieuwen.
Hopelijk wordt het dan weer wat drukker.

Maar ik ben het met je eens, ik vind het ook jammer dat het niet wat meer leeft.

Since the right side of the brain controls the left side of the body, only left-handed people are in their right minds.
Appeltje
VVM Forum Staff

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 27, 2010, 12:13 »

Er zijn al plannen gemaakt om alles aan te pakken.
We gaan er binnenkort over praten.

Heb je nog ideeen / suggesties ??

« Laatste verandering: Juli 27, 2010, 12:15 door Appeltje » Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
Twinkel
forum/VVM lid

Geslacht: Vrouw

The future is now!

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 27, 2010, 12:53 »

Het is wel rustig inderdaad...
Aan de andere kant is het ook wel goed dat mensen komen en gaan en niet hier blijven hangen. Maar er moeten wel nieuwe mensen blijven komen, zodat het een beetje blijft leven.

Ik kom nu weer wat vaker langs omdat ik juist vorig jaar weer in een studie ben gestapt en met de nodige dingen geconfronteerd werd en toen bleek dat ik hier toch nog wel wat te zoeken heb Tong

Als het forum op de schop gaat, zou ik in ieder geval het aantal subforums niet nog meer uitbreiden, ik denk dat 'eenvoudig en overzichtelijk' het nieuwe motto moet zijn Knipoog

~If life is just a highway, then the soul is just a car
And objects in the rear view mirror may appear closer than they are~

Meat Loaf
dfr
forumlid 2
**

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 27, 2010, 22:05 »

Er zijn al plannen gemaakt om alles aan te pakken.
We gaan er binnenkort over praten.

Heb je nog ideeen / suggesties ??

ok dan, klinkt goed. En uiteraard heb ik suggesties  Grijns

Zoals Twinkel wel heel subtiel zegt denk ik dat het erg belangrijk is om het simpeler op te zetten. Op dit moment voelt het forum als de plaatselijke fierljep vereniging die een bijeenkomst houdt in de Jaarbeurs. Ik zou het aantal fora flink indammen, bijvoorbeeld 3: Mededelingen/support/etc , Verlegenheid en Offtopic. Lekker simpel, super overzichtelijk, het staat goed in verhouding met het aantal geplaatste berichten. Je zit niet zomaar per ongeluk berichten van 3 jaar oud door te lezen.

Punt 2, de 'leiding' is er toegespitst op controle. Ik ben het helemaal eens dat hier geen chaos moet worden, maar het moet ook weer niet dood-gemodereerd worden. Ik ben in het verleden vaak situaties tegengekomen waarvan ik dacht, is dat nou nodig om zo aan te pakken?

Punt 3 ter aanvulling op punt 2: Geef mensen de vrijheid om zelf iets te organiseren, in ieder geval de mensen die hier regelmatig berichten plaatsen. Iedereen begrijpt wel dat dat niet onder de verantwoordelijkheid van de VVM ligt wat door diegenen wordt georganiseerd.

Punt 4 ter aanvulling op punt 3 Lachebek Ik weet niet wat de status van het ledenforum is, toen ik lid van de VVM was, was dat half zo actief als het publieke forum.

Punt 5 Chat. Wat naar mijn mening ooit succesvol was, was de chat. Vooral omdat het op vooraf afgesproken tijdstippen was, werkte dit zowaar. Om volgens mij technische redenen is dit afgeschaft wat ik zelf erg jammer vond.

Tot slot, maak de website zelf iets aantrekkelijker, dit is al erg oud, er is volgens mij al 5 jaar praktisch niets aan gedaan. Wat misschien leuke dingen zijn om op de homepage te hebben is een Twitter search op '#verlegen'. Zo 'lijkt' de website meer up to date.

Ik ben overigens ook niet te beroerd om hieraan mee te helpen. Ik heb flinke ervaring met webdevelopment, dus dat kan ongetwijfeld van pas komen.

vincent1971
forumlid 4

Vasthouden is loslaten en loslaten is vasthouden

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 29, 2010, 22:51 »

Het lijkt me niet tijdelijk.   Deze maand zijn de minste berichten ooit geplaatst sinds het begin van het forum in 2003.

Even goed lezen. Als ik nu een tijdje niet geweest ben zie ik dus NIET de berichten die geplaatst zijn sindsdien. Als ik per email op de hoogte gehouden wordt heb ik dat niet.
Dan kun je gewoon naar de datum kijken lijkt me.  Kan me niet herrineren dat het ooit anders is geweest Verbaasd   

Nou als je 3 weken wegblijft blijf je maar klikken en zoeken. Heb in mijn mailbox allerlei mappen met regels aangemaakt. Werden de v.v.m. berichten goed gesorteerd. Maar goed is een suggestie van mijn kant die hopelijk weer terugkomt. Vond het erg handig.

Vasthouden is loslaten en loslaten is vasthouden
Appeltje
VVM Forum Staff

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 29, 2010, 22:55 »

Een aantal berichten heb ik weggehaald. (uit het zicht)

Graag alleen nog ideeen en suggesties voor de nieuwe website en forum

Alvast bedankt !!  Grijns
rik
forum/VVM lid

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 29, 2010, 22:57 »

Waarom zijn alleen mijn berichten verwijderd? Rollende ogen

hoihoi
beeootje
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 30, 2010, 08:58 »

Ahum.......ik ben wel niet zo heel aktief op het forum, maar ik lees er wel veel....en je wilt een beeld bij een persoon hebben [ Grijns tenminste ik wel....] nou hebben jullie wel een topic waar je een foto kunt uploaden, maar sorry dat ik het zeg, het is er een puinhoop, alles staat door elkaar, is het niet mogelijk om daar iets meer helderheid te verschaffen? Grijns

http://forum.verlegenmensen.nl/index.php?topic=3191.0
« Laatste verandering: Juli 30, 2010, 09:00 door beeootje » Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
Marjolein
forum/VVM lid

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 30, 2010, 09:07 »

Mijne ook hoor.

Nou snap ik ook hoe het komt dat er weinig nieuwe berichten op het forum staan  Knipoog Tong
Drs. Daafje
forum/VVM lid

I feel humanated....

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 30, 2010, 12:11 »

Mensen,

laat dit alsjeblieft niet ontaarden in een "flaming" competitie. Dat is nergens voor nodig.

Er zijn mensen die graag regelmatig op een forum komen en mensen die minder regelmatig inloggen (om diverse redenen).
Ik zie het nut er niet van om iemand eraf te gooien omdat ie al een tijdje geen bericht heeft geplaatst.

Maar om even in te haken op de opmerking van beeootje, een suggestie voor het forum zou misschien zijn om een aparte hoek te maken met foto's van de leden zodat het iets gestructureerder is?

Since the right side of the brain controls the left side of the body, only left-handed people are in their right minds.
rik
forum/VVM lid

« Antwoord #11 Gepost op: Juli 30, 2010, 19:50 »

Mijne ook hoor.

Nou snap ik ook hoe het komt dat er weinig nieuwe berichten op het forum staan  Knipoog Tong

Ik wou het net niet zeggen Lachen

hoihoi
Twinkel
forum/VVM lid

The future is now!

« Antwoord #12 Gepost op: Juli 30, 2010, 21:41 »

Sorry voor mijn off-topic bericht, meester Appeltje  Grijns (oops... nu doe ik het weer  Ik weet het niet)

Wat ik zei dus: het forum een stuk eenvoudiger en de website mag wel een nieuw fris jasje.

~If life is just a highway, then the soul is just a car
And objects in the rear view mirror may appear closer than they are~

Meat Loaf
dfr
forumlid 2
**

« Antwoord #13 Gepost op: Juli 31, 2010, 17:50 »

Een aantal berichten heb ik weggehaald. (uit het zicht)

Graag alleen nog ideeen en suggesties voor de nieuwe website en forum

Alvast bedankt !!  Grijns

Als aanvulling op mijn suggestie:

Dit is precies wat ik bedoelde met punt 2, je geeft een mooi voorbeeld. Er wordt naar mijn mening wat te enthousiast gemodereerd. Resultaat is dan dat je nu een 5tal berichten hebt die nog veeel meer off topic zijn dan de berichten die er stonden ("waarom zijn mijn berichten verwijderd??"). Zo ontstaat er ook niet echt een discussie over wat er te verbeteren valt.

Data
forum/VVM lid

« Antwoord #14 Gepost op: Juli 31, 2010, 18:40 »

Net na het vernieuwen van het forum in 2008 heb ik reeds geconstateerd dat het voorheen zeer actieve forum in een klap een stuk rustiger werd. Volgens de moderatoren zou het slechts even wennen zijn maar volgens mij is de huidige indeling nooit goed ingeburgerd geraakt. Ik heb er zelf ook nog steeds moeite mee.
Dus ook mijn suggestie is om het een en ander wat eenvoudiger te houden, met name of geen subforums gebruiken of in ieder geval veel minder.

Groeten,
Data.

Elke overeenkomst met de werkelijkheid berust op louter toeval!
beeootje
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 04, 2010, 21:11 »

Jeetje wat word hier weinig gereageerd? ? ? ? ? We zijn toch niet verlegen he? Grijns
Muurbloempje
forumlid 5

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 05, 2010, 21:29 »

Helaas ben ik wel verlegen, anders zat ik hier niet.  Lachen

Ik weet ook niet waardoor het komt, vroeger was het forum inderdaad veel levendiger. Zelf ben ik hier trouwens ook een hele tijd niet geweest.

Maar misschien ligt het inderdaad ook aan de nieuwe indeling?

In ieder geval hoop ik dat dit forum gewoon blijft bestaan.

Tijd om als Muurbloempje op te bloeien!
rik
forum/VVM lid

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 05, 2010, 21:35 »

Ik post hier nauwelijks meer omdat er ook niet veel te reageren valt want anderen posten ook niks.  Als we nu eens met zn allen eens afspreken wat meer berichten te zetten het mischien weer wat levendiger wordt en automatisch nieuwe leden aantrekt die ook blijven.

hoihoi
beeootje
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 05, 2010, 21:58 »

Citaat
Maar misschien ligt het inderdaad ook aan de nieuwe indeling?
Ik ben nog niet zo lang lid, dus de oude indeling ken ik helemaal niet Ik weet het niet
Citaat
Ik post hier nauwelijks meer omdat er ook niet veel te reageren valt want anderen posten ook niks.  Als we nu eens met zn allen eens afspreken wat meer berichten te zetten het mischien weer wat levendiger wordt en automatisch nieuwe leden aantrekt die ook blijven.
Ja ik kan ook niet beloven dat ik alsmaar kan.. of.. gaat posten, soms gebeurt er iets, negatief of positief, en dan wil je het ff kwijt Knipoog
rik
forum/VVM lid

« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 05, 2010, 23:02 »

Ja ik kan ook niet beloven dat ik alsmaar kan.. of.. gaat posten, soms gebeurt er iets, negatief of positief, en dan wil je het ff kwijt Knipoog

Hier gebeurt constant wat. Het kan niet op Ik weet het niet.  Maar als het forum al bijna plat ligt en er toch weinig wordt gereageerd voel ik ook niet zo de behoefte meer om het te delen.

hoihoi
beeootje
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 05, 2010, 23:07 »

Hier gebeurt constant wat. Het kan niet op Ik weet het niet.  Maar als het forum al bijna plat ligt en er toch weinig wordt gereageerd voel ik ook niet zo de behoefte meer om het te delen.
Lachen Grijns ik heb net een heel boekwerk neergeplant.... Geschrokken Cool ben een half uur aan het typen geweest........ Huilen
dfr
forumlid 2
**

« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 07, 2010, 10:41 »

Ik post hier nauwelijks meer omdat er ook niet veel te reageren valt want anderen posten ook niks.  Als we nu eens met zn allen eens afspreken wat meer berichten te zetten het mischien weer wat levendiger wordt en automatisch nieuwe leden aantrekt die ook blijven.

Geeneens een slecht idee, maar voorwaarde is wel dat de opzet van het forum eerst beter moet zijn.

Lewis
forum/VVM lid

« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 07, 2010, 21:47 »

Tijdje terug had ik gereageerd in dit topic, maar bericht is verwijderd...
remco
VVM Forum Staff

« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 08, 2010, 12:52 »

Tijdje terug had ik gereageerd in dit topic, maar bericht is verwijderd...

Dat kwam omdat je bericht offtopic was. Deze is dus verwijderd.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte