Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 07, 2010, 03:36
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  VVM Forum
|-+  VVM Algemeen
| |-+  Verslagen VVM uitstapjes
| | |-+  verslag vvm-uitje Middelburg 24 april 2010
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: verslag vvm-uitje Middelburg 24 april 2010  (gelezen 399 keer)
Robb
forumlid 2
**

Geslacht: Man

« Gepost op: Mei 18, 2010, 11:51 »

Verslag VVM-uitje Middelburg van 24 april 2010.

Omdat ik in de buurt van Heerlen(zuidlimburg ) woon moest ik al de trein van 8.23 uur vanuit Heerlen nemen om op tijd in middelburg te arriveren waar we elkaar dan om 13.00 uur elkaar zouden treffen.
Ik had 4 keer moeten overstappen onderweg waarvan 1 keer een traject met de ns bus vanwege spoorwerkzaamheden tussen Roosendaal en Bergen op Zoom.
Jammer dat Zeeland zo moeilijk bereikbaar is vanuit limburg anders kwam ik er wel vaker..
Gelukkig ben ik ruim op tijd gearriveerd op het station van Middelburg waar ik en ook de rest van de groep verwelkomd werden door de organisatoren van deze reis.
Dat waren Bas en Sophia.
De totale groep bestond uit 16 nederlanders en 1 belg.Dus best een grote groep moet ik zeggen.
Toen  iedereen er was maakten we even snel een klein kennismakingsronde en gingen we te voet door het mooie Middelburg richting het marktplein.
Daar hebben we even op een terras wat gedronken en een klein hapje gegeten met zijn allen.
Het was die dag mooi en zonnig weer met een temperatuur van circa 20 graden.
Na het drinken gingen we weer te voet verder richting de abdij toren lange Jan waar we samen achter elkaar de toren gingen beklimmen.
Het waren in totaal 207 treden die we moesten beklimmen.Het was een oude steile wenteltrap die erg smal was.Er kwam maar geen einde aan het trappen lopen zo voelde ik dat aan.
Maar het uitzcht op 46 meter hoogte van wel de moeite waard.Je kon middelburg en een groot gedeelte van het schiereiland Walcheren goed zien.
De totale hoogte van de toren was trouwens 89 meter hoog,maar hoger dan de helft mochten we niet beklimmen.Die was namelijk afgesloten.De toren stamt uit 1568.
Na de beklimming van deze toren wandelden we naar het oude stadhuis van Middelburg.
Daar kregen we een rondleiding en bezichtiging.Die duurde ongeveer een uur.
Het was ook zeker de moeite waard om dit zeer mooie stadhuis eens van binnen te zien.
Het heeft ook een zeer lange geschiedenis achter de rug.
Daarna gingen we met 16 mensen uit eten in een eetcafe aan het marktplein in middelburg.
Het was een zeer geslaagde en gezellige dag die goed is georganiseerd door de organisatoren Bas en Sophia.Ik wil ze hierbij van hartelijk bedanken voor dit geslaagde uitstapje in Middelburg.
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
Data
forum/VVM lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 20, 2010, 20:35 »

Robb ik zal maar niet vragen hoe laat je weer thuis was Grijns

Data
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd

Elke overeenkomst met de werkelijkheid berust op louter toeval!
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte