Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 09, 2010, 15:13
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  VVM Forum
|-+  Verlegenheid en Onzekerheid
| |-+  Verlegenheid en je medemens
| | |-+  Pesten
| | | |-+  pesten
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: pesten  (gelezen 493 keer)
bronnertje
forumlid 1
*

« Gepost op: April 24, 2010, 18:12 »

Hallo, ik ben een meisje van 14 jaar en ben zo'n 4 maanden gepest geweest op school.

Toen ik begin die schooljaar erg ziek werd lieten heel wat mensen mij in de steek.  De reden was dat ik erg ziek was en men wou weten wat ik had maar zelf wist ik het ook niet. Het ergste begon op een donderdag ochtend toen 4 van mijn beste vriendinnen mij een brief hadden geschreven, waarin stond dat ze me niet meer moesten hebben als vriendin.

Al wenent ging ik naar de les godsdienst waar de leerkracht mij apart nam en met mij sprak. Ze vroeg of ik haar in de middagpauze wou spreken, maar ik wist niet zo goed wat ik hiermee aanmoes, maar ik kon het nog beslissen, zei ze. Uiteindelijk ben ik niet gegaan waar ik nu erg veel spijt van had.

Enkele vriendinnen hebben de brieven ook gelezen en zijn me blijven steunen. Na een tijdje heeft m'n moeder de leerkrachten en directie op de hoogte gebracht. Op aanraden van een moeder van een vriendin mij lieten ze met rust, maar dan begonnen ze met die vriendin.

We hebben nog altijd veel steun aan elkaar maar nu beginnen ze met een derde slachtoffer. We hebben nu in de laatste les van godsdienst het over pesten gehad. Veel heb ik niet mogen zeggen omdat ze wist dat ik erg zou uithalen naar de pestkoppen. Mijn vriendin die in een andere klas zit heeft het verhaal voor haar klas vertel. Heel wat leerkrachten weten dat ik het nog moeilijk heb maar aan pesten kun je niets veranderen en je reageerd heel anders dan voorspelt.
« Laatste verandering: Mei 23, 2010, 13:47 door remco » Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
bronnertje
forumlid 1
*

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 12, 2010, 17:34 »

Hier ben ik weer met nog wat aanvullend aan mijn vorig verhaal.
Ik krijg alsmaar meer spijt dat ik niet ben gaan praten met de lerares van godsdienst. Mijn punten zijn wel al veel beter. De klastitularis van mij doet weer normaal tegen mij.
Die van geschiedenis ook(ze had eens gevraagd of ze m'n map in orde moest maken)
Het pestergroepje is nu gesplitst en één er van gaat volgend jaar naar een nieuwe school. Met mijn vriendin gaat het nu ook goed we zijn nu bf'jes Grijns
« Laatste verandering: Mei 23, 2010, 13:49 door remco » Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
remco
VVM Forum Staff

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 23, 2010, 13:39 »

Het is totaal niet fijn dat mensen vanwege ziekte je in de steek laten en dat zoveel hinder hebt van de pesterijen op je school. Dat is echt niet fijn. Hoe komt het zo dat ze die brief geschreven hebben dan?
Alleen omdat je ziek bent geweest ?

En ben je nog gesprek aangegaan met de lerares van Godsdienst ? Want je zegt er spijt van te hebben dus je wilt het wel heel graag. Hoop dat je toch er heen bent gegaan.

En fijn om te horen dat het nu goed gaat tussen jou en je vriendin!! en dat ze je blijven steunen. Dat voelt vast goed aan of niet ?

Zou je voortaan aub leestekens en hoofdletters en misschien alineas in je verhaal plaatsen, denk dat je daardoor ook eerder reacties krijgt Lachebek.

Heel veel sterkte

Groet Remco
« Laatste verandering: Mei 23, 2010, 13:52 door remco » Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
bronnertje
forumlid 1
*

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 26, 2010, 20:28 »

Het is totaal niet fijn dat mensen vanwege ziekte je in de steek laten en dat zoveel hinder hebt van de pesterijen op je school. Dat is echt niet fijn. Hoe komt het zo dat ze die brief geschreven hebben dan?
Alleen omdat je ziek bent geweest ?

En ben je nog gesprek aangegaan met de lerares van Godsdienst ? Want je zegt er spijt van te hebben dus je wilt het wel heel graag. Hoop dat je toch er heen bent gegaan.

En fijn om te horen dat het nu goed gaat tussen jou en je vriendin!! en dat ze je blijven steunen. Dat voelt vast goed aan of niet ?

Zou je voortaan aub leestekens en hoofdletters en misschien alineas in je verhaal plaatsen, denk dat je daardoor ook eerder reacties krijgt Lachebek.

Heel veel sterkte

Groet Remco

ik heb die brieven alleen gekregen omdat ik ziek was.
ik ben met die lerares van godsdienst niet meer gaan praten en daar krijg ik nog meer spijt van ik heb heel veel steun aan men vriendin daar ben ik blij om die steun voel fantasties
dank je voor de tip maar ik heb nooit veel tijd
ben je leerkracht mss  mijn leerkracht nederlands zegt dat ook altijd

gr.

Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
remco
VVM Forum Staff

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 27, 2010, 14:23 »

Die vriendinnen zijn je dan ook niet waard wanneer ze je laten zitten vanwege ziekte. Echt onbegrijpelijk dat ze dit zomaar doen. Je kunt ze dan eigenlijk geen vriendinnen noemen vind ik. Heb je ze hier al eens op aangesproken ? Of dat je ze een brief kunt terug kunt schrijven wat er nou eigenlijk aan de hand is en dat jij het niet begrijpt waarom ze je in de steek laten?

De stap om naar je lerares te gaan kan altijd nog toch? Je zegt spijt te hebben nog steeds niet te zijn gegaan. Waarom dan de stap niet zetten ? Het is altijd mogelijk om een gesprek met je docente aan te gaan. Misschien morgen proberen ?

Ik ben geen leerkracht, maar zoals je het nu typt is het duidelijker om te lezen. Kan ik en andere forumleden makkelijker op reageren Knipoog

Groet remco
bronnertje
forumlid 1
*

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 24, 2010, 17:17 »

beste remco
het schooljaar is nu voorbij en  volgend jaar heb ik die van godsdienst niet meer

ik ben niet met haar gaan praten omdat ik het bijna zeker ben dat ze het niet wist
dat ik zoveel moeite er mee had dat ik niet met haar gebabbeld had

ik probeer me er nu wat over te zetten maar dat lukt niet echt

gr.
remco
VVM Forum Staff

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 26, 2010, 17:54 »

Beste Bronnertje,

Hoe is het contact nu tussen jou en die 4 vriendinnen? Gaan ze nog steeds zo raar met je om ?

Het is wel jammer dat je dan de lerares van godsdienst niet meer hebt. Ik heb het idee dat deze wel inzag dat het met jou toen niet goed ging en daarom dus met je een gesprek aan wou gaan. Ze had dus wel een beetje zorg voor je.

Ik denk dat het verstandig is de situatie wat los te laten en te accepteren dat je niet met haar bent gaan praten. Je kunt misschien nog wel doen, maar ik weet niet of jij daar nog iets uit kan halen, of is dat iets wat ik verkeerd zie ? Zou jij nog een gesprek met haar willen hebben en denk je daar iets uit te kunnen halen ?

Probeer nu maar van je vakantie te genieten en hopenlijk gaat het volgend schooljaar stukken beter.

Groet Remco
bronnertje
forumlid 1
*

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 30, 2010, 19:15 »

hoi remco

ik wil echt graag nog een gesprek met die lerares
of ik er iets zou uithalen weet ik niet

met die 4 ex-vriendinnen ga ik nu wel al redelijk goed mee om buiten één
ik moest een nieuwe studierichting kiezen en geen van die 4 gaat mee

ik ga het proberen om het uit men hoofd te zeggen