Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 09, 2010, 15:53
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  VVM Forum
|-+  Verlegenheid en Onzekerheid
| |-+  Verlegenheid / Sociale angst
| | |-+  Hulpverlening - cursussen - medicatie
| | | |-+  Opname, klinische behandeling
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Opname, klinische behandeling  (gelezen 488 keer)
Ria
forum/VVM lid

kwekerdekwekerdekwek

« Gepost op: Februari 27, 2010, 00:52 »

Zijn er hier verlegen mensen die wel eens een opname (klinische behandeling) hebben gehad?
Dat wil zeggen dat je daar ook slaapt en elke dag therapie volgt.
Zo ja hoe ging dat en hoe beviel het?
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
remco
VVM Forum Staff

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 27, 2010, 14:52 »

Ik heb het zelf niet gehad, maar het mij is destijds wel aangeraden, gezien mijn psycholoog vond dat ik teveel in mijn oude patroon terugviel.

Ik heb er voor gekozen het niet te doen, gezien ik vond dat ik toch ook stabiele factoren had in mijn omgeving en dat ik die zou kwijt raken, mocht ik aan de klinische behandeling beginnen.

Is dit jou nu aangeboden dan? En zo ja, hoe sta je er zelf tegenover?
Ria
forum/VVM lid

kwekerdekwekerdekwek

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 27, 2010, 15:21 »

Hoi Remco,

Bij mij hebben ze het laten doorschermeren dat ze dit in gedachte hebben voor mij omdat het nogal "hardnekkig" is.
Ik zie het absoluut niet zitten net als wat jij zegt ik heb een aantal dingen in mijn omgeving die maken dat ik stabiel kan blijven.
Als ik dag en nacht tussen mensen met problemen zou komen te zitten kan ik dat met mijn zware sociale angst niet aan.
Ik zou daardoor eerder achteruit dan vooruit gaan.
Ze hebben me gezegd dat ze me nu niet de deur zouden wijzen als ik dit weiger dus ik hoop dat er wel een goed alternatief komt.
Hebben ze jou nog een andere behandeling/therapie aangeboden en welke was dit?
« Laatste verandering: Februari 27, 2010, 15:24 door Ria » Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
Satyarupa
VVM Forum Staff

Geslacht: Vrouw

Believe In Yourself!

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 27, 2010, 16:02 »

Ze kunnen toch ook deeltijd behandeling aanbieden? Dat je een paar dagen per week behandeling hebt, maar wel gewoon thuis slaapt. Als je denkt dat je het niet aan kan, zou ik het wel bespreekbaar maken.

\"Oka Maluhia no me oe, Ku\'u Maluhia a pau loa\"
Ria
forum/VVM lid

kwekerdekwekerdekwek

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 27, 2010, 18:32 »

Ja, dat heb ik al aangekaart.
Ze zei toen dat dat wel moeilijk zou worden.
Waarom weet ik eigenlijk niet.
Moet ik de volgende keer vragen.
Ik heb zoveel last van (sociale) angst/zenuwen dat dingen vaak niet in mij opkomen om meteen door te vragen Beschaamd
rik
forum/VVM lid

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 27, 2010, 22:26 »

Weet je ook waaruit die behandeling dan bestaat?  Ik bedoel maar, wat is het verschil tussen deeltijd (3 dagen bijv.)  of een volle werkweek daar zijn?
Als je zoiets zou gaan doen, dan zou het wel in een groep moeten zijn speciaal voor sociaal angstige mensen.
« Laatste verandering: Februari 27, 2010, 22:29 door rik » Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd

hoihoi
Satyarupa
VVM Forum Staff

Geslacht: Vrouw

Believe In Yourself!

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 28, 2010, 12:48 »

Ik heb zoveel last van (sociale) angst/zenuwen dat dingen vaak niet in mij opkomen om meteen door te vragen Beschaamd

Daar hebben er hier wel meer last van, denk ik. Ik kamp er zelf vaak genoeg mee.

Ik kan me zo voorstellen dat als het hardnekkig is (dus in je persoon zit) ze een intensievere therapie willen proberen. Alleen vergt dat wel veel van een persoon en het verschilt per persoon hoe iemand daar dan weer mee omgaat. Ik denk dat het wel goed kan zijn, maar je zult waarschijnlijk veel onder ogen te zien krijgen, vooral over jezelf. En dit zal ook weer de nodige angst oproepen. Het lijkt dan makkelijker om het te ontvluchten of te ontkennen, maar uiteindelijk wordt je daar natuurlijk ook niet beter van. Ik weet dat er ook afdelingen zijn waar je alleen de eerste weken opgenomen zit en daarna blijf je wel volledig in dagbehandeling alleen eet en slaap je dan thuis.

\"Oka Maluhia no me oe, Ku\'u Maluhia a pau loa\"
Ria
forum/VVM lid

kwekerdekwekerdekwek

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 28, 2010, 21:00 »

Ik vind het niet erg om een hele week ergens te zitten als ik er maar niet hoef te slapen.
Het gaat me n.l vooral om mijn nachtrust.
Ik heb op vakantie al moeite om te slapen in een vreemde omgeving.
Anna
forumlid 1
*

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 25, 2010, 14:38 »

Ik heb zeer kort geleden te horen gekregen dat ik een vermijdende cq afhankelijke persoonlijkheidsstoornis heb. Momenteel ben ik voor behandeling opgenomen, dit ook omdat andere behandelingen de afgelopen 10 jaar niet echt geholpen hebben. Het is wel voor het eerst dat dit er uit komt, eerder werd gedacht aan borderline oid. Dat is nu niet naar voren gekomen uit psychologisch onderzoek. Ik ben bezig met klinische MBT (Mentalization Based Therapie).
remco
VVM Forum Staff

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 26, 2010, 17:25 »

Hallo Anna,

Heb je het idee dat er in die 10 jaar een andere ontwikkeling heeft ontstaan omtrend je persoonlijkheidsstoornis, of dat je het idee hebt hoe het komt dat er een andere diagnose gesteld is?

En hoe bevalt de MBT ? Hoelang ben je er al mee bezig en denk je daar een stap vooruit mee te maken? Ben daar namelijk wel benieuwd naar.

Groet remco
Anna
forumlid 1
*

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 27, 2010, 13:45 »

Hoi Remco,

ik vermoed dat er in het verleden niet goed genoeg gekeken is naar diagnostiek, in 1e instantie is gezegd dat ik geen borderline had, maar later is er daar (bewust) wel naar gezocht. Pas recent is er echt uitgebreid naar gekeken.
In hoeverre MBT gaat helpen weet ik nog niet, ik ben hier nu 2,5 maand, en de gehele opnameduur is 9-10 maanden meestal. Wel merk ik dat het heel intensief is, en hulp krijgen en accepteren vanuit de groep al een proces op zich is voor mij,

groetjes,  Anna
remco
VVM Forum Staff

« Antwoord #11 Gepost op: Juli 27, 2010, 13:54 »

Hallo Anna

Het is zeker niet niets om zulke intensieve therapievorm te ondergaan. Dat is ook zeker lastig. En dan met name dat je dit met meerdere mensen moet delen. Maar als jij je je zo blijft inzetten dat je de hulp accepteert en luistert wat de omgeving tegen je zegt en iets met de adviezen doet die je krijgt, je het op den duur wat makkelijker zult krijgen.

Het is zeker een moeilijk proces, maar zolang jij eerlijk(en daar bedoel ik mee eerlijk vertellen wat er in je omgaat en niet iets gaat verzwijgen) en probeert mee te doen, je er zeker baat van zult hebben.

Nogmaals vind ik het een knappe stap van je dat je deze hebt durven zetten. Dat is vaak één van de moeilijksten..

Heel veel succes en sterkte hiermee Lachebek

Groet Remco
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte